Dag 10 - Hoi An

12 januari 2019 - Hoi An, Vietnam

Vanmorgen rond 8.30 uur weer vertrokken. Einddoel is vandaag Hoi An.

Je kunt heel goed merken dat je de grens tussen noord en zuid gepasseerd bent. Het is toch plotseling allemaal net wat anders. Lijkt allemaal ook wat frisser en levendiger. Grote billboards en lichtreclames en je ziet ook weer engelse termen.

Onderweg is er zoals gebruikelijk weer heel veel te zien en we stoppen dan  ook regelmatig. Een aantal mooie lagunes waar de bevolking druk bezig is in de vis- en oesterkwekerijen, en we rijden ook over de Wolkenpas, een 21 kilometer lange bochtige kustweg, dwars door de bergen met heel veel prachtige vergezichten.

Weer afgedaald komen we in Da Nang, een moderne stad die uiteindelijk moet uitgroeien tot de belangrijke toeristische trekpleister van het land. Heel veel hoogbouw, het duurste zwembad ter wereld (met goud belegd) en je ziet er ook geen afval op straat. We stoppen even bij Da Nang beach, vroeger beter bekend als China Beach, waar de Amerikaanse soldaten weer een beetje op adem konden komen tijdens de oorlog.

Uiteindelijk dan in Hoi An, de grote toeristische trekpleister van het land. Een mooi oud centrum, met veel oude winkels en statige koopmanshuizen, mooie bezienswaardigheden en ontelbare straatlampions. We hebben een stadswandeling gemaakt en worden bijna platgewalst door de duizenden, vooral  Koreaanse en Chinese bezoekers.

's Avonds een gezamenlijk diner waar een meer westerse maaltijd op het menu staat.