Dag 2 - de aankomst

4 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

Ook weer met vertraging in Hanoi gearriveerd. Weer iets met de benzine.....

Inchecken in Vietnam met het visum was bij K. een probleem. Dus eerst maar weer een tijd in een andere rij staan om een of andere onduidelijke stempel te halen, toen weer een tijd in de eerste rij voor de incheck en al met al ben je zo weer een klein uur verder. Schijnt trouwens wel vaker voor te komen bij die mannelijke douanebeambten als ze een jonge meid aan de balie hebben.

2 andere reisgenoten mistten helaas hun koffer nog, dus...... wachten maar weer.

De ontvangst door de Fox reisleiding was prima. Carl uit België,  Zuang, Zu en Wu uit Vietnam gaan hun uiterste best doen om ons de komende drie weken in de watten te leggen. Ze regelen alles: de overnachtingen, de excursies, de fooien, het vervoer,  het eten enz. enz. Zelfs onze koffers worden door busboy Wu van en naar onze kamers vervoerd!

Een hele mooie bus trouwens. Ziet er van binnen net zo uit als het interieur van een Chinees restaurant.

's Middags hebben we verder vrij. Even lekker douchen of gewoon slapen zoals de meesten doen. En natuurlijk geld pinnen. Zelf zijn we nog even op bezoek geweest in de Hoa Lo Prison, beter bekend als het Hanoi Hilton waar tijdens de laatste Vietnamoorlog Amerikaanse krijgsgevangenen gevangen werden gehouden.

's Avonds met zijn allen per bus naar het gezamenlijk welkomstdiner voor een echte traditionele Vietnamese maaltijd. En even een voorstelrondje natuurlijk zodat we weten met wie we de komende dagen zitten "opgescheept".

En nu, vroeg naar bed want de ogen vallen dicht.