Dag 4 - Halong Bay

6 januari 2019 - Hạ Long, Vietnam

Allebei een vreselijke nacht gehad dit keer. Hooguit 2 uurtjes geslapen. Zal wel iets met een jetlag te maken hebben.

Na het ontbijt om 9.30 uur weer met de bus vertrokken naar Halong Bay, een rit van ongeveer 2,5 uur. We waren wat aan de vroege kant dus er was nog wat tijd om eerst een parelkwekerij  bezoeken. Hier worden oesters gecultiveerd, zodat er na 6-8 jaar opkweken parels uit gewonnen kunnen worden. Natuurlijk kunnen deze parels daar na bewerking ook gekocht worden. Halskettingen, oorbellen, armbanden, van alles was er te koop. K. heeft nog een leuke deal kunnen maken met een mooie halsketting.

Toen op naar de boot, de Emeraude, een klein soort cruiseschip in Mississippi-stijl. We kregen per stel allemaal een eigen hut. Eenvoudig maar netjes en met een eigen wc en douche. De boot vertrok richting de baai van Halong met zijn beroemde en typische rotsformaties.

Na een overvloedige vietnamese lunch kwamen we aan bij de Sung Sot Cave, een grottencomplex in een van de rotsen. We hebben daar een mooie grotwandeling gemaakt. Terug op de boot kon je naar eigen behoefte nog deelnemen aan diverse andere activiteiten: nog een andere parelkwekerij bezoeken, pannenkoeken eten, kajakken, een kookdemonstratie (Vietnamese loempia's), of gewoon: Happy Hour.

Na het diner, ook op de boot, was er voor de liefhebbers nog inktvis vissen en een filmvoorstelling.

Inmiddels liggen we voor anker, midden op zee. Daar slapen we dus ook.

Het is nu 21.00 uur. We gaan slapen want morgen om 6.00 weer op.