Dag 6 - Vinh

8 januari 2019 - Cua Lo, Vietnam

Voor het eerst allebei echt goed geslapen vannacht. Niet al te vroeg opstaan dus tijd genoeg om in te pakken, de koffers klaar te zetten voor de busboy en te ontbijten.

Om 8.30 uur vertrokken naar een plek hier in de buurt voor een tocht met een 2-persoons roeiboot door het karstgebergte van Ninh Binh. De roeiers zijn bijna allemaal vrouwen en ze roeien ook allemaal met hun benen en blote voeten. Schijnt minder inspannend te zijn, maar het lijkt best wel lastig. Onderweg proberen ze natuurlijk wat bij te verdienen met de verkoop van allerlei prullaria. Fooien geven is niet toegestaan omdat dat allemaal al van tevoren centraal is geregeld. Daarvoor hebben we ook een bedrag in de gezamenlijke fooienpot gestort.

Terug bij de bus stond er voor iedereen een fiets klaar. Onder leiding van een gids hebben we een mooie tocht gemaakt dwars door de authentieke dorpjes en rijstvelden. Dan zie je pas heel goed hoe het platteland van Vietnam er eigenlijk uitziet. De armoe is toch nog wel steeds erg groot. Onderweg ontbrak het dagelijks tempelbezoek overigens natuurlijk ook niet.

Bij een restaurant konden de fietsen worden achtergelaten en hebben we geluncht.

Om 13.30 vertrek per bus naar onze volgende stop in Vinh. Geen snelwegen dus dwars door allerlei plaatsen en ruim 4,5 uur verder. Om 18.00 kwamen we aan in het Saigon Kimlien hotel. Het strand ligt pal tegenover op 50 meter. Maar veel valt er hier niet te zien en te beleven en het is pikdonker. Het seizoen is nog niet begonnen dus we zijn bijna de enige gasten.

Straks diner in het hotel en de rest van de avond vrij en lekker uitrusten.

1. Willy:
    8 januari 2019
    Lijkt me leuk die fietstocht die je gemaakt hebt. Wat is de temepratuur daar?
  2. Lammert:
    8 januari 2019
    Ik denk plm 20 gr. Wel heel vochtig en miezerig. Maar wordt naar het zuiden toe steeds beter
  3. Karin:
    8 januari 2019
    Vandaag was het +-20/21 graden. Goed te doen in een t-shirt!

Nu we steeds meer naar het zuiden gaan, wordt de temperatuur ook steeds warmer (tot in Saigon, ong 33 graden)