Dag 9 - Hue

11 januari 2019 - Hue, Vietnam

Vandaag een aantal excursies op het programma in de oude keizerlijke hoofdstad Hue. Kledingadvies voor vandaag: schouders en knieën bedekt, en vaak zullen de schoenen uit moeten.

Vertrek om 9.00, eerst naar de keizerlijke citadel en het monumentencomplex. Heel veel is bewaard gebleven,  maar nog meer is er in de oorlog ook verwoest. Geld om te restaureren is er gewoon niet.

Om 12.00 uur door naar de Thien Mu Pagode, een boeddhistische tempel met schitterende tuinen. Daarna stappen we op een soort drakenboot en varen we een heel stuk over de Parfumrivier. Lekker fris even met de kop in de wind, want het begint inmiddels al aardig warm en benauwd te worden.

De lunch gebruiken we in een boeddhistisch nonnenklooster. Een volledig veganistische lunch, dus zonder vlees,  vis en dierlijke producten. Smaakt eigenlijk prima maar niet iets voor ons om altijd te doen.

De laatste stop van vandaag is een bezoek aan de graftombe van de 12e keizer, de één na laatste keizer van Vietnam. Wat een overweldigende pracht en praal overal.

Om 16.00, lekker op tijd terug in ons hotel, waar we nog een nacht zullen blijven. De avond hebben we vrij om zelf de stad in te gaan.