Dag 5 - Ninh Binh

7 januari 2019 - Ninh Binh, Vietnam

Voor de tweede achtereenvolgende nacht allebei weer slecht geslapen. Het wordt vervelend, maar we hebben er overdag niet echt last van.

De dag begon vroeg, om 6.30 uur met een Tai Chi les voor de liefhebbers. K. ook natuurlijk. Daarna een paar kleine snacks,  een kop koffie en op naar Titov Island,  een rotsblok midden in zee waar je na moeizaam klauteren via 400 traptreden een schitterend uitzicht krijgt over de baai. "Hiken" heet dat.

Terug op de boot stond er een uitgebreide brunch klaar. Geen ontbijt en lunch dus deze keer, want daar was vanwege het drukke programma geen tijd voor.

11.00 waren we terug in de haven van Halong waar de bus klaar stond voor vertrek naar onze volgende stop, Ninh Binh, een reis van 200 km / 2,5 uur. Er zijn niet zoveel snelwegen hier dus het duurt allemaal wat langer dwars door steden en dorpen.

Bij Ninh Binh hebben we in de vroegere hoofdstad Hoa Lu eerst nog een een tempel- en opgravingscomplex met museum bezocht van de eerste keizerlijke dynastie die Vietnam 1000 jaar geleden onafhankelijk heeft gemaakt.

Het gezamenlijk diner was ook in Ninh Binh. Op het menu stond o.a. de lokale specialiteit: geitenvlees. Even slikken misschien maar het smaakt prima. K. wilde het niet proberen......

Nu lekker op tijd op onze hotelkamer in het Hoang Song Peace hotel en hopelijk lukt het slapen dit keer beter.